MISTRZOWIE DYDAKTYKI I

Projekt Mistrz Dydaktyki (MoD) zainicjowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki i współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, wspiera innowacyjność i doskonalenie procesów dydaktycznych, wzmocnienie nauczania (rozwój pedagogiczny) oraz lepszą rozpoznawalność i promocję tutoringu. Proponowane rozwiązania wskazują na znaczenie międzynarodowych doświadczeń w rozwijaniu i doskonaleniu uczenia się i nauczania, z możliwością mobilności kadry w celu wprowadzania ulepszeń do oferty edukacyjnej, a także ogólnie na uwzględnienie międzynarodowych trendów w uczeniu się i nauczaniu, takich jak aktywne i skoncentrowane na uczniu uczenie się oraz pełne wdrożenie reform bolońskich w ramach Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego.

 

Celem projektu jest podniesienie kompetencji polskich nauczycieli akademickich w zakresie stosowania nowoczesnych, innowacyjnych metod nauczania, takich jak wykorzystanie tutoringu w edukacji. Projekt zakłada opracowanie koncepcji i wdrożenie nowych rozwiązań w zakresie tutoringu, mających na celu wsparcie wybitnie zdolnych, jak i mniej zdolnych studentów. Rozwiązania te zostaną opracowane, przetestowane, a następnie wdrożone na polskich uczelniach z wykorzystaniem doświadczeń partnerów międzynarodowych.

Więcej informacji o projekcie znaleźć można tutaj.